Ha még csak most ismerkedsz a hajózással, és szeretnéd megtudni mitől is lesz egyedibb és másabb egy-egy hajó, most adunk egy kis segítséget. Ezen bejegyzésünk több részből fog állni, az első részben az egytestű vitorlásokat mutatjuk be Nektek.
Típustól függetlenül mindegyik hajó a hajós életformához tervezett, komplett élettér, hisz ez a nyaralási forma lehetővé teszi, hogy minden nap más kikötőben, más városban, más öbölben kössön ki a legénység. Ehhez alkalmazkodva a hajók mindegyike úszó apartmanként (economy kategória), vagy úszó hotelszobaként (luxus kategória) szolgálja a hajózók kényelmét. A 2 fős (többnyire franciaágyas, egyes típusokban 1 vagy 2 emeletes ágyas) kabinok mellett tágas szalon, azaz mint egy „amerikai konyha”, gáztűzhellyel, hűtővel, (legtöbbször fekhellyé is nyitható) ülőgarnitúrával, típustól függően 1-5 zuhanyzó-WC-vel áll a vendégek rendelkezésére. A fedélzeten általában hátul található az úgynevezett ’cockpit’, ahonnan a hajó irányítható, a kötélzet kezelhető, illetve szintén társasági szintér asztallal, és kiülős résszel.
Minden hajó rendelkezik a biztonságos hajózáshoz szükséges navigációs felszereléssel, ma már általában minimum GPS található a hajókon, de természetesen térképek, hajózási könyvek, vonalzók is segítik a kapitányt; ezen kívül az életmentő felszerelés is előírás, mind a mentőmellényeknek, mind a mentőszigetnek baj esetén rendelkezésre kell állniuk.
Az ágynemű és a törölköző sarkalatos kérdés szokott lenni a vendégeknek szárazföldi szállás esetén is. Törölközőt nem minden esetben biztosít az üzemeltető hajótulajdonos, azonban az ágynemű Olaszország kivételével térítésmentesen jár a vendégnek. Természetesen ajánlat küldéskor minden esetben tájékoztatjuk ügyfeleinket az esetleges ezzel kapcsolatos költségekről.
Vitorlás hajók:
Az egytestű hajók - a vendégek gyakori kérdésére válaszolva - szélben, vitorlázva a sebességtől és a szélerősségtől függően megdőlnek. Régebben inkább a sportos jelleg és a jó menettulajdonság kapta a fő hangsúlyt ezekben a kategóriákban, azonban mára két fő irány mutatkozik a hajógyártásban:
Egyrészről még mindig gyártanak sportosabb típusokat, ahol elsődleges a versenyképesség. Ezek a hajók kicsit puritánabbak, súlycsökkentés céljából egyszerűsítették a berendezést, csökkentették a víz- és üzemanyagtartályok méretét. Ajánljuk mindazoknak, akik a vitorlázásra elsődlegesen sportként tekintenek, ég bennük a versenyszellem, esetleg akár versenyen szeretnének részt venni, azonban a kényelem nem elsődleges szempont nekik.
A másik irányvonal, amely felismerte, hogy egyre inkább az emberek nyaralási helyszínnek tekintik a hajót, szeretik a hajó adta mozgékonyságot, mobilitást, azonban nem szívesen mondanak le azokról a kényelmi megoldásokról sem, amit egy hotelszoba adhat. Ezeknél a luxusvitorlásoknál sokkal nagyobb hangsúlyt kap a kényelem és a dizájn, az éppen aktuális lakberendezési trendeket próbálják alkalmazni, természetesen a hajózás követelményeihez idomítva. A kényelmet próbálják fokozni olyan megoldásokkal, mint a lehető legtöbb fürdő (akár kabinonként egy-egy) hajótestbe építésével, kiszélesített és megemelt szalon- és kabinkialakítással (ezáltal nagyobb élettér biztosított), illetve a nagyobb víz- és üzemanyagtartályokkal, ezáltal biztosítva, hogy igény esetén a hajón hosszabb idő eltöltése is maradéktalan élvezetet nyújtson, ne kelljen „szigorúan” tervezni az útvonalat. Sok esetben légkondicionáló (fűthető-hűthető a kabinok) és jéggép is található a hajókon.
Egytestű vitorlás hajók: Galéria